Ενημερώσου και δήλωσε ότι συμφωνείς και εσύ με την επιστολή προς τον Πρωθυπουργό και την υπόλοιπη κυβέρνηση

Αγαπητέ φίλε, πολίτη αυτής της χώρας, θα θέλαμε να σε ενημερώσουμε υπεύθυνα για τις πράξεις της δικομματικής κυβέρνησης Σαμαρά όσον αφορά ένα αρχικά μεγαλεπήβολο πρόγραμμα το οποίο έδινε τη δυνατότητα ευρείας συμμετοχής των πολιτών στην παραγωγή καθαρής ενέργειας με Φ/Β στη στέγη. Σήμερα αυτό το δικαίωμα καταστρατηγήθηκε και επιπλέον η κυβέρνηση αθετεί μονομερώς και παρανόμως υπογεγραμμένες συμβάσεις παγιδεύοντας έτσι χιλιάδες πολίτες.

Χρειαζόμαστε τη βοήθεια σου, παρακαλούμε ενημερώσου και δήλωσε ότι συμφωνείς με την επιστολή που πρόκειται να στείλει ο Σύλλογός μας στον Πρωθυπουργό και την υπόλοιπη κυβέρνηση. Πάτα εδώ να διαβάσεις την επιστολη και να δηλώσεις ότι συμφωνείς. (στο τέλος του κειμένου)

Πανελλήνιος Σύλλογος Φωτοβολταϊκών Στέγης
Φιλοποίμενος 43 Πάτρα, τηλ 6974.436.031

oikopv@gmail.com
http://www.oikopv.gr,
https://www.facebook.com/archoncnc

 

ΠΡΟΣ: Αξιότιμο Πρωθυπουργό κ. Αντώνη Σαμαρά 

ΚΟΙΝΟΠ.:

–   Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης κ. Ευάγγελο Βενιζέλο
–   Υπουργό ΠΕΚΑ κ. Γιάννη Μανιάτη
–   Υπουργούς της Κυβέρνησης
–   Υφυπουργό ΠΕΚΑ κ. Ασημάκη Παπαγεωργίου
–   κ.κ. Βουλευτές
–   Πρόεδρο της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων κ. Κων/νο Μίχαλο
–   Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας
–   Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας Α.Ε.
–   Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού A.E.
–   Συνήγορος του Πολίτη
–   Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας
–   Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδας
–   Λοιποί αποδέκτες

__/5/2014

Αρ.Πρωτ.: 4

 

ΘΕΜΑ: παραβίαση 42.000 συμβάσεων του κράτους με τους ιδιοκτήτες οικιακών φωτοβολταϊκών, ΝΟΜΟΣ  4254, ΦΕΚ:85/ΤΕΥΧΟΣ Α/7–4–2014 και οι ατεκμηρίωτες και προκλητικές θέσεις της ηγεσίας του ΥΠΕΚΑ

 

Σημαντικότερα σημεία της επιστολής: 1) τα Φ/Β στέγης έχουν κοινωνικό ρόλο και ιδιαιτερότητες που δεν έχουν ληφθεί υπόψη σε καμιά μελέτη του ΥΠΕΚΑ, 2) η εγγυημένη τιμή πώλησης του παραγόμενου ρεύματος του Φ/Β στέγης παρανόμως παύει να είναι εγγυημένη, και μειώνεται δραματικά έως 40% από το Νόμο 4254, 3) αιτία η αφερεγγυότητα της κυβέρνησης, η κακοδιαχείριση από το ΥΠΕΚΑ και η εξυπηρέτηση μεγάλων ιδιωτικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, 4) σε 42.000 νοικοκυριά προκαλούνται οικονομικά προβλήματα, ιδίως σε ανέργους και δανειολήπτες, 5) οι ιδιοκτήτες είναι αποφασισμένοι να αντιδράσουν με κάθε τρόπο.  

 

Αξιότιμε Πρωθυπουργέ κ. Αντώνη Σαμαρά

Η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ ακόμα και μετά από αναφορές βουλευτών ειδικά για τα οικιακά φωτοβολταϊκά (Φ/Β στις στέγες) συνεχίζει να αγνοεί με προκλητικές απαντήσεις αυτή τη μεγάλη κοινωνική ομάδα των 42.000 νοικοκυριών την οποία παγίδευσε με συμβάσεις που τώρα τροποποιεί μονομερώς (1: Απάντηση Υφυπ κ. Παπαγεωργίου Αρ. Πρωτ. ΥΑΠΕ/Φ38/932/οικ.6855). Τις απαντήσεις όμως τις δίνουν πρωτίστως τα ίδια τα γεγονότα που ο Σύλλογος μας καταγράφει και φροντίζει να γνωστοποιεί σε όσο το δυνατόν περισσότερους φορείς και πολίτες αποδεικνύοντας την αφερεγγυότητα της κυβέρνησης απέναντι στο Σύνταγμα και στις υπογεγραμμένες Συμβάσεις των απλών πολιτών με το κράτος. Συγκεκριμένα:

 

Α) Η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ αναφέρει το υψηλό κόστος για το υποστηρικτικό σύστημα των ΑΠΕ και τη δύσκολη συγκυρία για την οικονομία.

Οι μηχανισμοί στήριξης για τα Φ/Β στις στέγες δεν περιλαμβάνουν καμία αρχική επιδότηση ή απαλλαγή φόρου στην προμήθεια του ακριβού εξοπλισμού και της εγκατάστασης. Αντίθετα, οι ιδιοκτήτες επιβαρύνθηκαν με ένα παράβολο 1300 ευρώ προς το κράτος, την υποχρεωτική αγορά ηλιακού θερμοσίφωνα, τη στεγάνωση, και βεβαίως πολλά έξοδα για τις απαιτήσεις της ΔΕΗ για την τοποθέτηση των ρολογιών, και άλλα έργα στις σκεπές των οικιών τους οι οποίες και δεσμεύτηκαν από τη Φ/Β εγκατάσταση για 25 έτη.

Ο μόνος μηχανισμός στήριξης είναι η «εγγυημένη τιμή» πώλησης που παραβιάζει τώρα η κυβέρνηση μόλις ένα με τρία έτη μετά από την υπογραφή των συμβάσεων. Μέχρι πρόσφατα, το ΥΠΕΚΑ προέτρεπε τους πολίτες να εγκαταστήσουν Φ/Β στις στέγες τους και τους υπόσχονταν εγγυημένες τιμές, ενώ η οικονομία της χώρας ήταν ήδη σε δύσκολη οικονομική συγκυρία (2). Συνεπώς η ευθύνη βαραίνει αποκλειστικά τους κυβερνώντες και όχι τους απλούς πολίτες που πήραν την απόφαση.

Ωστόσο ο Υφυπουργός ΥΠΕΚΑ κ. Παπαγεωργίου τολμά να ενοχοποιεί τα Φ/Β στις στέγες των Ελλήνων μικρομεσαίων πολιτών για την υπέρμετρη επιβάρυνση του Ειδικού Λογαριασμού για τις ΑΠΕ, ενώ βεβαίως δεν αναφέρει ότι:

1)      Ο Ειδικός Λογαριασμός για τις ΑΠΕ δεν διατίθεται αποκλειστικά για τις ΑΠΕ, όπως θα έπρεπε, αλλά πληρώνει και μεγάλες ιδιωτικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο (που δεν είναι ΑΠΕ). Συγκεκριμένα αυτές οι μονάδες εισέπραξαν επιπλέον το 2012 το ποσό των 320 εκατ. €, ποσό μεγαλύτερο και από το έλλειμμα του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ το 2012 που ήταν 146,6 εκατ. €. Τα ίδια συνέχισαν να συμβαίνουν και το 2013. Το πρώτο 6µηνο του έτους, το ποσό που εισέπραξαν επιπλέον οι παραπάνω ιδιωτικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής ανήλθε σε 215,2 εκατ. € (πηγή: Παρουσίαση Οικονομικών Αποτελεσμάτων ΔΕΗ Α’ 6μηνου 2013), τη στιγμή που αντιστοίχως το τρέχον έλλειμμα του Ειδικού Λογαριασμού ήταν 167,3 εκατ. €. Με άλλα λόγια εξομοιώνεται η καθαρή με τη ρυπογόνο ενέργεια και ενοχοποιείται η καθαρή (3, 4).

2)      Τα Φ/Β στέγης παράγουν μόλις το 5% της συνολικής ενέργειας των ΑΠΕ, επιπλέον αυτό το όφελος μοιράζεται σε πάνω από 42.000 νοικοκυριά, δηλαδή σε περισσότερους από 150.000 Έλληνες, επιτελώντας έτσι και έναν κοινωνικό ρόλο (5).

3)      Η κυβέρνηση έχει επιβαρύνει τους λογαριασμούς της ΔΕΗ με το ΕΕΤΗΔΕ (κοινώς χαράτσι) που προκαλεί πολλαπλάσιο βάρος στους καταναλωτές από το ΕΤΜΕΑΡ (Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων) αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλοί λογαριασμοί να μένουν απλήρωτοι και επομένως να επιδεινώνεται το έλλειμμα του Ειδικού Λογαριασμού για τις ΑΠΕ (6).

 

Χαρακτηριστική είναι η Επιστολή την οποία έστειλε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας, κ. Κων/νος Μίχαλος, στην οποία καταγγέλλει ότι για την κατάσταση ευθύνεται με τις πράξεις και παραλείψεις της η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ, την οποία κατηγορεί για μεθοδεύσεις, αλλά και για εξαπάτηση του Κοινοβουλίου. Μάλιστα δεν διστάζει να κατηγορήσει σαφώς τον υφυπουργό κ. Παπαγεωργίου για λήψη αποφάσεων με γνώμονα την εξυπηρέτηση συμφερόντων με τη διατήρηση των στρεβλώσεων στην αγορά των ΑΠΕ (7).

 

Β) Η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ αναφέρει για τη δίκαιη κατανομή των βαρών και την εξασφάλιση της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων…. και την ομογενοποίηση των αποδόσεων

Ποιες επιχειρήσεις;;; Τα Φ/Β στέγης σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία δεν συνιστούν δραστηριότητα επιχειρηματική με ανάληψη ρίσκου. Συνεπώς ευελπιστούμε η Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Επενδυτών για Έργα ΑΠΕ του ΥΠΕΚΑ να μην συγχέει τα Φ/Β στέγης με τους επενδυτές – ωστόσο αυτό διαφαίνεται από το κείμενο της απάντησης (1) και από τον πρόσφατο Νόμο 4254.

Πριν από ενάμισι έτος το ΥΠΕΚΑ υποστήριζε ότι «Τα οικιακά φωτοβολταϊκά, λόγω του κοινωνικού τους χαρακτήρα, ως ένα επιπλέον έσοδο στον οικογενειακό προϋπολογισμό, έχουν εξαιρεθεί τόσο από την αναστολή για νεοεισερχόμενες επενδύσεις όσο και από την εισφορά» (5, 8). Ο ειδικός χαρακτήρας των Φ/Β στέγης αναφέρεται σε εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών (5): «η ενέργεια που παράγεται από τα ανωτέρω, μικρής ισχύος, φωτοβολταϊκά συστήματα … εξυπηρετεί την καταγραφή της στο πλαίσιο επίτευξης των στόχων για τη διείσδυση των ΑΠΕ που τίθενται από το κοινοτικό δίκαιο… από τα ανωτέρω προκύπτει ότι η έγχυση της παραγόμενης ενέργειας στο Δίκτυο δε συνιστά φορολογητέα πράξη παράδοσης αγαθού».

Η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ σήμερα καταργεί παρανόμως τον ειδικό αυτό χαρακτήρα και βάζει στην ίδια κατηγορία τους χιλιάδες πολίτες των 2 – 10 kw με τους μεγαλοεπενδυτές και τις εταιρείες του εξωτερικού με εγκαταστάσεις ισχύος εκατοντάδων ή χιλιάδων kw. Χαρακτηριστικό είναι ότι με τον πρόσφατο Νόμο 4254 σε ένα πάρκο των 500 kw που συνδέθηκε στις αρχές του 2012 η τιμή της kwh είναι 0,305 €, ενώ ένα Φ/Β στέγης των 2 – 10 kw που συνδέθηκε στα τέλη του 2012 η τιμή της kwh είναι 0,295 €. Από τις αρχές μέχρι τα τέλη του 2012 το κόστος μιας Φ/Β εγκατάστασης μειώθηκε κατά 20% περίπου λόγω του ότι ο εξοπλισμός έγινε φθηνότερος. Ωστόσο τα Φ/Β στέγης είχαν τουλάχιστον 30-40% μεγαλύτερο αρχικό κόστος εγκατάστασης ανά κιλοβατώρα σε σχέση με τις μεγάλες μονάδες για τον εξοπλισμό και την εγκατάσταση. Επιπλέον αυτού του κόστους είχαν μια 10-30% επιβάρυνση για να καταστήσουν το σπίτι ικανό να δεχτεί τη Φ/Β εγκατάσταση (τροποποιήσεις, στεγάνωση κ.λπ.). Άρα ποια είναι η δίκαιη κατανομή του κ. Παπαγεωργίου;;; Ισοπεδώνονται όλα και το ΥΠΕΚΑ γράφει για «ομογενοποίηση των αποδόσεων» δηλ των μικρομεσαίων των 2 – 10 kw με τους επιχειρηματίες των 500 kw, εκ των οποίων πολλές είναι ξένες επιχειρήσεις.

Αναφέρει η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ ότι λαμβάνει υπόψη τον «εσωτερικό βαθμό απόδοσης των κατά περίπτωση έργων» – που είναι όμως μια ολοκληρωμένη μελέτη;;; Είναι βέβαιο ότι δεν έλαβαν υπόψη τις ιδιαιτερότητες των Φ/Β στέγης και δεν έγινε ουσιαστική μελέτη για ένα τόσο σοβαρό θέμα. Τα Φ/Β στέγης έχουν τοποθετηθεί πάνω στα σπίτια δεσμεύοντας τα έτσι, ώστε οι ιδιοκτήτες να μην μπορούν να κάνουν οποιαδήποτε τροποποίηση-επέκταση του σπιτιού τους για 25 έτη, αυτό δεν έχει κανένα κόστος κύριοι;;;. Η συντήρηση των σπιτιών δυσχεραίνεται σοβαρά, για τους ιδιοκτήτες θα είναι ένας πραγματικός εφιάλτης αν δουν πως η στέγη τους στάζει και θα πρέπει να βγάζουν τα πάνελ ψάχνοντας να βρουν το πρόβλημα. Ακόμα το ΥΠΕΚΑ δεν έχει λάβει υπόψη του πως τα Φ/Β είναι μια τεχνολογία που δεν έχει δοκιμαστεί για πολλά έτη και αναμένεται σοβαρή μείωση της απόδοσής τους. Ήδη αναφέρονται ζημιές και φθορές. Επιπρόσθετα, το μέσο Φ/Β στέγης δεν έχει την ίδια απόδοση με ένα πάρκο ανά kw λόγω μη ενδεδειγμένης κλίσης, προσανατολισμού της στέγης, δυσκολότερου καθαρισμού και ευκολότερης υπερθέρμανσης. Τα Φ/Β στέγης πρέπει λοιπόν να αντιμετωπίζονται ως αναπόσπαστο τμήμα των σπιτιών τα οποία επιβαρύνονται και από το ΕΕΤΗΔΕ (κοινώς χαράτσι), άρα λανθασμένα αναφέρεται ότι εξαιρούνται εντελώς φορολογικών υποχρεώσεων τα Φ/Β στέγης σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ΑΠΕ (9).

 

Γ) Η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ αναφέρει ότι οι μεσοσταθμικές μειώσεις είναι μικρές για τα Φ/Β στέγης

Μεγάλη ανακρίβεια, η πλειοψηφία των στεγών έχουν μείωση από 15-40%. Περίπου μία στις πέντε εγκαταστάσεις θα έχει μείωση της τάξης του 40%. Αν ζητείται να δοθεί και ένας μέσος όρος τότε η μείωση είναι 27,6% για τα Φ/Β που υπέστησαν περικοπές (Σχήμα 1). Το ότι τα σχετικά λίγα Φ/Β στέγης πριν τις 30/06/2011 δεν υπέστησαν περικοπή της ταρίφας δεν απαλύνει το πρόβλημα των υπολοίπων ιδιοκτητών που υπέστησαν περικοπές, ενώ βεβαίως για όλους καταργήθηκε η τιμαριθμική αναπροσαρμογή, κάτι το οποίο μπορεί να έχει σοβαρότατες επιπτώσεις στο μέλλον.

 

chart10

Σχήμα 1. Κατανομή των Φ/Β στέγης με περικοπή της ταρίφας ανάλογα με το βαθμό μείωσης της τιμής  που υπέστησαν.

 

Με μια προσεκτική ματιά οι μειώσεις ανά τρίμηνο προκαλούν πολλά ερωτήματα για την ορθότητά τους. Είναι χαρακτηριστικό πως δεν έχει δημοσιευτεί καμία ολοκληρωμένη οικονομοτεχνική μελέτη η οποία να λαμβάνει υπόψη όλες τις παραμέτρους για τα 42.000 Φ/Β στέγης. Μεταξύ κάποιων τριμήνων υπάρχει απότομη μείωση, ενώ μεταξύ άλλων καμία ή πολύ μικρή ή ακόμα και αύξηση (;). Άρα και αυτές οι ίδιες οι μειώσεις καταδεικνύουν επιεικώς την προχειρότητα με την οποία το ΥΠΕΚΑ μελέτησε και πάλι το θέμα. Μήπως όμως και αυτή η άδικη κατανομή της μείωσης ευελπιστεί να διασπάσει τους 42.000 ιδιοκτήτες με το να αφήνει και κάποιους ανεπηρέαστους και βγάζοντας παραπλανητικούς μέσους όρους;

Επιπρόσθετα, πάσχει ακόμα και το κριτήριο με το οποίο χωρίστηκαν οι ιδιοκτήτες σε τρίμηνα. Η σύνδεση των Φ/Β στέγης (δηλ ημερομηνία που τέθηκαν σε λειτουργία) καθυστερούσε ένα με τρεις μήνες. Αποτέλεσμα ήταν ότι ιδιοκτήτες που εγκατάστησαν το Φ/Β την ίδια ημερομηνία να έχουν διαφορετική μείωση με υπαιτιότητα της ΔΕΗ. Συνεπώς, το να λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία σύνδεσης και όχι η ημερομηνία που δηλώθηκε ετοιμότητα από τον ιδιοκτήτη (υποβολή αίτησης ενεργοποίησης) αποτελεί σοβαρό ατόπημα.

 

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Παρακαλούμε για την παρέμβασή σας, διότι τα κοινωνικά προβλήματα που προκαλούνται είναι πολλά. Μερικοί ιδιοκτήτες πληρώνουν μέρος του δανείου του σπιτιού τους από τα έσοδα του Φ/Β στέγης. Άλλοι μάλιστα σύναψαν συμβάσεις με κατασκευαστικές εταιρίες όπου μέρος της αγοράς του σπιτιού αποπληρώνεται από το Φ/Β στέγης που παράλληλα τοποθετήθηκε. Πάνω από όλους, πρόβλημα έχουν οι χιλιάδες δανειολήπτες που συνδέθηκαν το 2012 και υπέστησαν 30 – 40% μείωση. Αρκετοί πληρώνουν περίπου 3.700 ευρώ ετησίως στις τράπεζες και επιπλέον 100 με 150 ευρώ υποχρεωτική ασφάλεια. Συνεπώς, τα καθαρά τους έσοδα από το Φ/Β ίσα που επαρκούν ή δεν επαρκούν για να πληρώσουν το δάνειο.

 

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Απέναντι σε αυτήν την κατάφορη αδικία και παραβίαση συνταγματικών διατάξεων, όπως είναι: το άρθρο 2 που προστατεύει το σεβασμό των πολιτών και το άρθρο 21 που προστατεύει την οικογένεια, οι ιδιοκτήτες Φ/Β στέγης που μαζί με τις οικογένειες τους ξεπερνούν τους 150.000 πολίτες, προβαίνουν άμεσα σε εξώδικα και αγωγές σε ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια για την υπεράσπιση των συμβάσεών τους, αλλά και του δικαιώματός τους να επιβιώσουν.

 

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Η Κυβέρνηση σας ασχημονεί, συνεπώς αν και είμαστε ουδέτεροι ως σύλλογος απέναντι στα πολιτικά κόμματα, βρεθήκαμε στη δυσάρεστη θέση να αποφασίσουμε ομόφωνα όπως να μην ψηφίσουμε και υποστηρίξουμε τα κόμματα που υπερψήφισαν την τόσο άδικη για όλους εμάς ρύθμιση σε οποιαδήποτε μελλοντική εκλογική αναμέτρηση.

 

Με ιδιαίτερη τιμή

Για τους ιδιοκτήτες των Φ/Β Στέγης

Το Διοικητικό Συμβούλιο

Και προσυπογράφοντες ιδιοκτήτες και πολίτες (συμπληρώστε τα πεδία που ακολουθούν)

 

  1. Απάντηση Υφυπ κ. Παπαγεωργίου Αρ. Πρωτ. ΥΑΠΕ/Φ38/932/οικ.6855: http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/67715b2c-ec81-4f0c-ad6a-476a34d732bd/8409000.pdf
  2. Ειδικό πρόγραμμα ανάπτυξης φωτοβολταϊκών συστημάτων σε κτηριακές εγκαταστάσεις: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=541
  3. Επιστολή κ. Μίχαλου προέδρου της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων (ΚΕΕΕ) και του ΕΒΕΑ προς Υφυπουργό κ. Παπαγεωργίου: http://www.news.gr/oikonomia/oikonomika-nea/article/92511/k-mihalos-stohopoioyntai-adikos-oi-ape-gia-to.html
  4. Πουλάει ακριβά και αγοράζει φθηνά ρεύμα από τη ΔΕΗ: http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=419570
  5. Εγκύκλιος 1078580/6637/491/B0014 (6-8-2009), “Φορολογική αντιμετώπιση της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων μέχρι 10 kWp σε κτιριακές εγκαταστάσεις κατοικιών ή πολύ μικρών επιχειρήσεων: http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=Xwq0cFMWAzU%3d&tabid=541
  6. Κατά 4 εκατ. ευρώ την ημέρα αυξάνονται οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί προς τη ΔΕΗ: http://www.kathimerini.gr/502602/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/kata-4-ekat-eyrw-thn-hmera-ay3anontai-oi-ane3oflhtoi-logariasmoi-pros-th-deh
  7. Από 27/3/2014 Επιστολή κ. Μίχαλου προέδρου της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων (ΚΕΕΕ) και του ΕΒΕΑ προς Πρωθυπουργό: http://www.energypress.gr/news/Sklhrh-epistolh-Mihaloy-se-Samara-gia-to-New-Deal
  8. ΥΠΕΚΑ: Διευκρινίσεις για τα μέτρα στον κλάδο φωτοβολταϊκών: http://www.naftemporiki.gr/finance/story/359038/ypeka-dieukriniseis-gia-ta-metra-ston-klado-fotoboltaikon
  9. Οικιακά φωτοβολταϊκά: “Κούρεμα” 40% ένας στους πέντε – Στα δικαστήρια οι ιδιοκτήτες: http://www.econews.gr/2014/03/31/oikiaka-fotovoltaika-dikastiria-113711/

Ονοματεπώνυμο: *
Επάγγελμα (προαιρετικό):

Συμφωνώ ότι στην Ελλάδα, στη χώρα του ήλιου, ο ήλιος θα πρέπει πρωτίστως να αξιοποιείται από τους Έλληνες μικρομεσαίους και πρωτίστως μέσω των Φ/Β στέγης.

Συμφωνώ με την επιστολή-διαμαρτυρία και επιθυμώ ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φ/Β Στέγης να τη στείλει στον Πρωθυπουργό με την κοινοποίηση του ονοματός μου.

 
 

    

Comments are closed.