Συνάντηση ΠΑΣΥΦΩΣ με ΥΠΑΠΕΝ, κ Σκουρλέτη Πάνο, στις 16/12/2015. Αναλυτική ενημέρωση

Το αίτημα του ΠΑΣΥΦΩΣ είναι η Άμεση και Πλήρης αποκατάσταση της Αδικίας. Να ισχύσουν οι όροι των συμβάσεων που υπέγραψε ο κάθε ιδιοκτήτης ΦΒ Στέγης με τη ΔΕΗ. Στο πλαίσιο αυτό έγινε συνάντηση με τον Υπουργό ΥΠΑΠΕΝ κ. Σκουρλέτη. Το Δ.Σ. ΠΑΣΥΦΩΣ συνόδευσαν οι συνεργάτες του Δρ Καλιαμπάκος Δημήτρης – Καθηγητής Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, καθώς και ο Δρ Κολλύρης Ηλίας – Νομικός σύμβουλος ΠΑΣΥΦΩΣ.

Διαπιστώθηκε ισχυρή «μετατόπιση», της άποψης της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΠΕΝ. Ενώ προεκλογικά ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τοποθετούνταν υπέρ της Αποκατάστασης της Αδικίας στα ΦΒ Στέγης, τώρα το δίκαιο δεν έχει σημασία και η λύση ή η διόρθωση είναι δύσκολη, κατά την άποψη του Υπουργείου…. !!!!.

Το ΔΣ ΠΑΣΥΦΩΣ κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις για το πως μπορεί να Αποκατασταθεί η Αδικία και αναμένεται η απάντηση του υπουργείου.

Ο ΠΑΣΥΦΩΣ συνεχίζει τον αγώνα του για Πλήρη και Άμεση Αποκατάσταση της Αδικίας στα ΦΒ Στέγης. Καλούμε όλα τα μέλη μας  να είναι κοντά στο σύλλογό τους.

Την Τετάρτη 16/12/2015, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του ΔΣ ΠΑΣΥΦΩΣ με τον Υπουργό ΠΑΠΕΝ, κ Σκουρλέτη Πάνο σχετικά με την Αποκατάσταση της Μεγάλης Αδικίας στα 42,000 νοικοκυριά με Οικιακό ΦΒ στη στέγη/σκεπή των σπιτιών τους που έγινε με την ψήφιση του Νόμου 4254/2014.

Στη συνάντηση παρευρέθησαν από την πλευρά ΠΑΣΥΦΩΣ τα μέλη του ΔΣ,  Νταλάκας Γιώργος, Ράσιος Θανάσης, Φραγκούλης Κώστας, Νάκος Φώτης, Θηραίος Μιχάλης. Παρευρέθησαν επίσης και οι Δρ Καλιαμπάκος Δημήτρης – Καθηγητής Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Επιστημονικός Συνεργάτης ΠΑΣΥΦΩΣ καθώς και Δρ Κολλύρης Ηλίας – Νομικός σύμβουλος ΠΑΣΥΦΩΣ.

Από την πλευρά του Υπουργείου, τον κ Σκουρλέτη πλαισίωναν ο κ. Παπασταμόπουλος (Διευθυντής γραφείου υπουργού), ο κ. Βεριόπουλος (ΓΓ Υπουργείου) καθώς και η κα Μπαρκούτα (Επστημονικός συνεργάτης υπουργού)

Εκ μέρους βουλευτών, παρευρέθηκε η κα Γερογιάννη (εκπρόσωπος του Βουλευτή ΑΝΕΛ, κ Κόκκαλη Βασίλη) καθώς και εκπρόσωπος του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ, κ. Μιχελογιαννάκη Γιάννη.

Αρχικά το Δ.Σ. ΠΑΣΥΦΩΣ, με τον προεδρό του κ. Νταλάκα προσδιόρισε τη χρονική εξέλιξη  των γεγονότων, τα επιχειρήματα/θέσεις του Συλλόγου καθώς και τις προτάσεις του για το πως μπορεί να αποκατασταθεί η Αδικία.

Απαιτήσαμε και επικαλεστήκαμε την υλοποίηση των προεκλογικών δεσμεύσεων των  ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και του ίδιου του Υπουργού σαν εκπρόσωπο ΣΥΡΙΖΑ τότε (Δελτίο τύπου 03/09/2015, http://www.oikopv.gr/synantish-pasyfos-me-k-p-skourleti/) για την  αποκατάσταση της αδικίας.

  • Τα ΦΒ Στέγης / Οικιακά ΦΒ οσιαστικά αναπτύχθηκαν μετά την ψήφιση σχετικής υπουργικής απόφασης το 2009 (ΦΕΚ 1079/04 Ιουνίου 2009) ως « Ειδικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Φωτοβολταικών Συστημάτων σε κτιριακές εγκαταστάσεις και ιδίως σε δώματα και στέγες κτιρίων» .  Σύμφωνα με τη λογική της Ελληνικής Πολιτείας  που εκφράζεται στο συγκεκριμένο νομοθέτημα,  ήταν ειδικό πρόγραμμα καθότι είχε συγκεκριμένα, σαφώς διακριτά  χαρακτηριστικά και στόχευση:
  • Απευθυνόταν κυρίως σε  φυσικά πρόσωπα, απλούς πολίτες – νοικοκυριά τα οποία έχουν στην κυριότητά τους το χώρο στο οποίο εγκαθίσταται το ΦΒ σύστημα.  Αφορούσε εξοικονόμηση ενέργειας (όπως και το πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ’ οίκον») καθότι η εγκατεστημένη ισχύς των 10 Κw αντιστοιχεί στην ιδιοκατανάλωση ηλεκρικής ενέργειας από ένα μέσο νοικοκυριό, γι’ αυτό και όπως ρητά ανέφερε ο ίδιος ο  νόμος δεν επέβαλλε φορολογία στην αξία της ηλεκτρικής ενέργειας που εγχέεται στο δίκτυο της ΔΕΗ, αφού δεν αποτελούσε επιχειρηματική δραστηριότητα.
  • Είχε διάρκεια μέχρι 31.12.2019
  • Στόχευε στην εξοικείωση και ένταξη μεγάλου μέρους του ελληνικού πληθυσμού στην παραγωγή καθαρής ενέργειας, επίτευξη στόχων διείσδυσης των ανανεώσιμων πηγών που δεσμεύτηκε η χώρα, εξοικονόμηση ενέργειας και υιοθέτησης της τεχνολογίας Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.  Γι αυτό εξ’ άλλου απαιτούσε ο Νόμος του 2009 ότι προυπόθεση για ένταξη στο πρόγραμμα ήταν  μέρος των θερμικών αναγκών  σε ζεστό νερό  της κατοικίας να καλύπτεται με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως ενδεικτικά  ηλιοθερμικά, ηλιακοί θερμοσίφωνες.
  • Τα Οικιακά ΦΒ λόγω του ότι βρίσκονται μέσα στον αστικό ιστό προσφέρουν ισχυρά οφέλη στο Δίκτυο της ΔΕΗ (πχ ευστάθεια/αξιοπιστία στο σύστημα, σύνδεση στη χαμηλή τάση άρα χαμηλές επενδύσεις για επέκταση δικτύου, μικρές απώλειες λόγω μεταφοράς ενέργειας, απελευθέρωση δυναμικότητας σε υψηλή τάση κλπ).
  • Οι νέες τεχνολογίες ΑΠΕ/ΦΒ κλπ, από τη στιγμή που θα διαχεόταν σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση στη χώρα  θα  οδηγούνταν  σε μείωση κόστους και ακόμη καλύτερη ποιότητα εξοπλισμού (Οικονομίες κλίμακας, καμπύλη μάθησης – γνώσης κλπ).
  • Ο κάτοχος Οικιακού ΦΒ επιβαρυνόταν και με το κόστος των απαραίτητων εργασιών που έπρεπε να κάνει η ΔΕΗ για να συνδεθεί το ΦΒ στο δίκτυό της.
  • Ως κίνητρο ένταξης στη νέα τεχνολογία και σαν αντιστάθισμα των οφελειών που αναφέρθησαν πιο πάνω, ο Νομοθέτης  χρησιμοποίησε το μηχανισμό FIT  που χρησιμοποιήθηκε και σε άλλες χώρες (Γερμανία, Ιαπωνία, Ισπανία κλπ). Οριζε ότι η τιμή της παραγόμενης από το ΦΒ σύστημα που εγχέεται στο δίκτυο θα έχει σταθερή τιμή εκκίνησης, θα αυξάνεται κάθε χρόνο με το 25% του τιμαρίθμου και  η διάρκεια της σύμβασης με τη ΔΕΗ  θα είναι 25 χρόνια.  Επίσης όριζε ότι η τιμή θα μειώνεται κατά 5% για τις συμβάσεις συμψηφισμού που συνάπτονται από 1.1.2012 μέχρι 31.12.2019.

Επίσης ο Νομοθέτης απλοποίησε τις διαδικασίες για ένταξη στο πρόγραμμα και οι αιτήσεις που θα κατατίθεντο στη ΔΕΗ θα ικανοποιούνταν κατά προτεραιότητα.

      Ουσιαστικά ο Νομοθέτης, και πολύ σωστά,  αντιμετώπιζε το πρόγραμμα για τα ΦΒ Στέγης / Οικιακά ΦΒ, όπως και το πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ’ οίκον». Στην πρώτη περίπτωση  έδινε κίνητρο  με τη μορφή της εγγυημένης τιμής σε βάθος 25 ετίας, ενώ στη δεύτερη έδινε κίνητρο με τη μορφή  επιδότησης του  ποσού που εγκρινόταν για ενεργειακή αναβάθμιση του κτιρίου σε ποσοστό 10%, 30%, 70% ανάλογα με το εισοδηματικό κριτήριο. Ομως και τα δύο στόχευαν και στοχεύουν σε Εξοικονόμηση Ενέργειας, υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών για ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων με απώτερο στόχο εξοικονόμηση και απεξάρτηση από ορυκτά καύσιμα, μείωση εκπομπών, εξοικείωση πληθυσμού και ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στα κτίρια κλπ.

  • Με την υπουργική απόφαση ( ΦΕΚ 1630/11 Οκτωβρίου 2010), η Ελληνική Πολιτεία έθετε τους στόχους εγκατεστημένης ισχύος ΦΒ/Αιολικών κλπ για τα έτη 2014 και 2020. Συγκεκριμένα,  για το 2014 ο στόχος εγκατεστημένης ισχύος ΦΒ  ήταν  1500 MW  και για το 2020 ο στόχος ήταν 2200 MW. Στην ίδια υπουργική  απόφαση οριζόταν ότι οι στόχοι εγκατεστημένης ισχύος των ΑΠΕ   θα αναθεωρούνταν ανά 2 χρόνια.

Το πιο ενδιαφέρον όμως απ’ όλα ήταν ότι στην ιδια υπουργική απόφαση, στην τελευταία σελίδα, οριζόταν ρητά « .. η ισχύς φ/β έργων που εντάσσονται στο Ειδικό Πρόγραμμα Στεγών ή έργων ηλεκτροπαραγωγής από γεωθερμική ενέργεια δεν συνυπολογίζονται κατά την εκτίμηση της ενδεχόμενης υπερκάλυψης των ορίων ισχύος», όπως αυτά ορίστηκαν ανωτέρω (1500 MW για το 2014 και 2200 για το 2020). Και συνεχίζει στην ίδια παράγραφο, η ίδια υπουργική απόφαση «Τα έργα αυτά δεν υπόκεινται σε διαδικασίες αναστολής, ανεξαρτήτως τεχνολογίας ή κατηγορίας παραγωγού» !!!!!

Δηλαδή, με αυτή την υπουργική απόφαση, η Ελληνική Πολιτεία δήλωνε ρητά ότι  επεδίωκε να εγκατασταθούν όσο το δυνατόν πιο πολλά ΦΒ στέγης, καθότι εκτιμούσε τις οφέλειές τους και δεν εκτιμούσε ότι τα ΦΒ Στέγης θα δημιουργούσαν ποτέ πρόβλημα στο σύστημα και στον Ειδικό Λογαριασμό.  Σε διαφορετική περίπτωση, γιατί δεν έβαλε στόχους και όρια εγκατεστημένης ισχύος ??  Γιατί ας πούμε,  δεν έβαλε και όρια χρηματικής δαπάνης στον Ειδικό Λογαριασμό που θα κατευθύνονταν προς τα ΦΒ Στέγης ??  Δεν ήξερε, δεν ήθελε … ??   Γιατί άραγε …. ???

  • Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία ΛΑΓΗΕ, στο τέλος του 2013, η εγκατεστημένη ισχύς ΦΒ στη χώρα ήταν, 2210 MW !!! Δηλαδή, 7 χρόνια νωρίτερα από το 2020  είχαν εγκαταστεθεί στη χώρα 10 ΜW πιο πολλά από τους στόχους του 2020 !!!! Πως άραγε προέκυψε αυτός ο υπερβάλλον όγκος MW,  κατά 7 χρόνια νωρίτερα ? Επεσαν από τον ουρανό, τυχαία, από ατύχημα, από κάτι  άλλο … ?? Ποιός ευθύνεται άραγε γι’ αυτό… ?  Τα ΦΒ Στέγης που εξαιρούνταν από τους στόχους και ήταν ειδικό πρόγραμμα ?? Ποιός άραγε ?  Ποιές οι ευθύνες του και πως θα τις αναλάβει .. ??  Πως …. ???

Πόσο στοίχισε στον Ειδικό Λογαριασμό αυτή η υπέρβαση ?? Πόσο  αλήθεια…. ???

Επίσης, πως ορίστηκαν οι Στόχοι του 2014 και 2020 ??  Ποιές οι εκτιμώμενες αυξήσεις ΑΕΠ για τα έτη από 2010 – 2030, όταν η χώρα έμπαινε σε μνημόνια … ?? Πόσο αυτές οι «αισιόδοξες» εκτιμήσεις επιρέασαν και τους στόχους εγκατεστημένης ισχύος ΑΠΕ  … ?? Θάπρεπε να συνδέεται η αύξηση ΑΕΠ της χώρας  με τη εγκατεστημένη ισχύ ΑΠΕ ?? Θάπρεπε …. ???

  • Καμμία μελλοντική αναπτυξιακή προσπάθεια του ΥΠΑΠΕΝ δεν μπορεί να τελεσφορήσει, αν στηρίζεται στο «αίμα και στα πτώματα» αυτών που εμπιστεύτηκαν την ελληνική πολιτεία. Δεν μπορεί να σχεδιάζεται το μέλλον αν δεν αποκατασθεί η Εμπιστοσύνη, η Αξιοπιστία και ο Σεβασμός στα υπογεγραμμένα.
  • Ο ΠΑΣΥΦΩΣ παρέδωσε δύο (2) τεκμηριωμένες και ποσοτικοποιημένες μελέτες/προτάσεις, Η πρώτη (από το ΕΜΠ, καθηγητής Δ.Καλιαμπάκος) αποδεικνύει ότι αυτό που έγινε ήταν εκτός Οικονομικής και Επιστημονικής λογικής καθότι στο σκεπτικό του ΥΠΕΚΑ που χρησιμοποιήθεηκε για να γίνει το κούρεμα, δεν λήφθησαν υπ’ όψιν σημαντικότατοι παράγοντες  και η αρχή της υπεράσπισης  του Δημοσίου Συμφέροντος  δεν ικανοποιήθηκε. Η δεύτερη μελέτη/πρόταση υποδεικνύει μία τουλάχιστον λύση  για το πως μπορεί να αποκατασταθεί η Αδικία, εντός του πλαισίου του Ειδικού Λογαριασμού.  Η πρόταση αυτή έχει περαιτέρω περιθώρια βελτίωσης, αν κάποιος έχει ειλικρινά την πολιτική βούληση να λύσει το θέμα …. !!!!

Με βάση όλα τα ανωτέρω, τα ΦΒ Στέγης καθότι ήταν Ειδικό Πρόγραμμα, στη λογική της Εξοικονόμησης Ενέργειας όπως και το Εξοικονομώ κατ’ Οίκον,  αφορούσε φυσικά πρόσωπα κυρίως, εξαιρούνταν από την υπερκάλυψη στόχων  εγκατεστημένης ισχύος ΦΒ ,  το μερίδιό τους στην παραγωγή ενέργειας του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ/ΣΗΘΥΑ είναι πολύ μικρό (περίπου 5%),  ΔΕΝ θάπρεπε ποτέ να μπούν στο σφαγείο του Νόμου 4254/2014, να κουρευτούν οι τιμές μέχρι και 42% και να καταργηθεί η τιμαριθμική αναπροσαρμογή. Πόσο μάλλον όταν η επίπτωση αυτή αφορά 42,000 νοικοκυριά, πολλά από τα οποία έχουν πάρει δάνεια για να κάνουν την εγκατάσταση και να κινδυνεύουν τώρα να χάσουν και τα σπίτια τους.

Το αίτημα του ΠΑΣΥΦΩΣ καθώς και των 42,000 νοικοκυριών είναι η Αμεση και Πλήρης αποκατάσταση της Αδικίας. Να ισχύσουν οι όροι των συμβάσεων που υπέγραψε κάθε ιδιοκτήτης ΦΒ Στέγης  με τη ΔΕΗ,  όσον αφορά Τιμή και Τιμαριθμική αναπροσαρμογή  πρό του Νόμου 4254/2014 .

Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο κ Δημήτρης Καλιαμπάκος – Καθηγητής ΕΜΠ,  Επιστημονικός Συνεργάτης  του ΠΑΣΥΦΩΣ. Ο κ Καλιαμπάκος τόνισε, μεταξύ άλλων, τα εξής:

  • Το αίτημα των συγκεκριμένων πολιτών , για την αποκατάσταση της Αδικίας, είναι Δίκαιο καθότι στηρίζεται σε θεμελιώδη στοιχεία της Οικονομικής Επιστήμης και πιο συγκεκριμένα της Περιβαλλοντικής Οικονομίας. Τα οφέλη από την εγκατάσταση ΦΒ στέγης, για την κοινωνία και οικονομία,  υπερτερούν του χρηματικού κόστους που εμφανίζεται στον ειδικό λογαριασμό. Από οικονομικής  πλευράς, οι τιμές που δόθηκαν μέσω του FIT μηχανισμού αντανακλούσαν το επενδυτικό ρίσκο στη χώρα την αντίστοιχη περίοδο. Η έμφαση δε που δίνεται, από επίσημα χείλη,  στις υψηλές τιμές της αρχικής περιόδου σε σύγκριση με σήμερα, παραγνωρίζει το γεγονός ότι αυτό συμβαίνει πάντα στα πρώιμα τεχνολογικά αποτελέσματα. Η ενίσχυση, όμως, αυτών των πρώτων βημάτων είναι απαραίτητη για την ωρίμανση κάθε τεχνολογίας, την αλλαγή του, ενεργειακού προτύπου κατανάλωσης, κλπ, θεωρώντας δεδομένο  ότι τα μελλοντικά οφέλη θα αποζημιώσουν το κόστος αυτό.
  • Τα 42,000 νοικοκυριά, που προέβησαν στην εγκατάσταση ΦΒ Στέγης, χρησιμοποιώντας τις οικονομίες τους, παίρνοντας δάνεια κλπ, εμπιστεύτηκαν την Ελληνική Πολιτεία σε μια οικονομική συγκυρία ( 2010 -2013), όταν πολλά κεφάλαια «ταξίδευαν» προς το εξωτερικό. Στη συνέχεια, η Ελληνική Πολιτεία  αποδείχθηκε αφερέγγυα και ανακόλουθη. Το πλήγμα στη φερεγγυότητα της Ελληνικής Πολιτείας έναντι στο μικρο-μεσαίο επενδυτή, από στενή οικονομική σκοπιά (αφήνοντας κατά μέρος όλους τους άλλους λόγους), και το κόστος που αυτή επιφέρει είναι πολλαπλάσιο της «εξοικονόμησης πόρων» που με άδικο τρόπο η Πολιτεία επιχειρεί. Στην παρούσα οικονομική συγκυρία θα ήταν συνετό και πιο αποτελεσματικό  η Ελληνική Πολιτεία να διορθώσει την Αδικία, να αποδειχθεί φερέγγυα   προς τους έλληνες πολίτες και ειδικότερα  προς πολίτες με πολύ μικρές οικονομικές δυνατότητες. Το μήνυμα εμπιστοσύνης που θα εκπεμπόταν θα ήταν σημαντικό για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
  • Η λογική της οριζόντιας μείωσης των αποδόσεων παραγνωρίζει ότι η αξία του χρήματος είναι πολύ μεγαλύτερη στα μικρά εισοδήματα, έναντι των μεγάλων. Αυτό σημαίνει ότι απώλεια εσόδων στα αδύνατα νοικοκυριά είναι περισσότερη επώδυνη από μια αντίστοιχη στα μεγαλύτερα. Ή με άλλα λόγια το «κούρεμα» στα στενά  οικονομικά αυτών των νοικοκυριών είναι δυσανάλογα επαχθές.
  • Από τη σκοπιά της περιβαλλοντικής οικονομίας, στην οποία βασίζεται ο Νόμος 4254/2014, η επιδότηση των τεχνολογιών πρέπει να είναι ανάλογη των περιβαλλοντικών ή άλλων κοινωνικών ωφελειών που αυτές «εξωτερικεύουν» στην κοινωνία. Τα ΦΒ Στέγης δίνουν ισχυρά τέτοια οφέλη. Απεναντίας, τα ΦΒ Στέγης αποζημιώνονται, για λόγους μη κατανοητούς και επιστημονικά εξηγήσιμους, με τιμές αντίστοιχες με ρυπογόνες μονάδες που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα..

Ο κ Κολλύρης Ηλίας, Νομικός Σύμβουλος ΠΑΣΥΦΩΣ επεσήμανε τα εξής:

  • Το αίτημα είναι Δίκαιο. Τα ΦΒ Στέγης θάπρεπε να εξαιρεθούν από το Νόμο 4254/2014. Δεν συνάδει η φύση του ειδικού αυτού προγράμματος με τα προβλήματα που υποτίθεται πήγε να λύσει ο Νόμος 4254/2014.
  • Είναι πρωτοφανές Συμβάσεις μεταξύ ιδιωτών (Ιδιοκτήτες ΦΒ Στέγης – ΔΕΗ) να ανατρέπονται μονομερώς με τέτοιο τρόπο.
  • Τα ΦΒ στέγης μπήκαν στη λογική του Νόμου 4254/2014 (κούρεμα κλπ), τελευταία στιγμή και χωρίς να έχει υπάρξει σοβαρή αναλογιστική μελέτη εκ μέρους του ΥΠΕΚΑ.
  • Το ζήτημα μπορεί να λυθεί άμεσα με την κατάθεση τροπολογιας  που θα  εξαιρεί τα Φ/Β στεγης από το Ν4254/2015

Η κα Γερογιάννη (εκπρόσωπος του Βουλευτή ΑΝΕΛ, κ Βασίλη Κόκκαλη) επεσήμανε τα εξής:

  • Το υπουργείο θα πρέπει να δει το θέμα και ν’ αποκαταστήσει την αδικία, πόσο μάλλον τώρα που πολλά νοικοκυριά στη δύσκολη σημερινή συγκυρία, κινδυνεύουν να χάσουν σπίτια λόγω δανείων που πήραν για την εγκατάσταση.
  • Μεταφέρω την αγωνία πολλών συμπολιτών μας που αναρωτιούνται «Τι θα γίνει με το δάνειό μου?», «Τι θα γίνει με το σπίτι μου ?»

Ακολούθως,  ο κ Σκουρλέτης, υπουργός ΠΑΠΕΝ είπε τα εξής :

  • Τα επιχειρήματα περί δικαίου δεν βοηθάνε πρακτικά. Ναι,  έγινε αδικία.
  • Η πολιτεία αποδείχτηκε αφερέγγυα, ναι το δέχομαι
  • Τη στιγμή όμως που όλα καταρέουν δεν μπορεί κάποιος να μένει σταθερός.
  • Δέχομαι τη λογική του προγράμματος των ΦΒ Στέγης όσον αφορά «Εξοικονόμηση Ενέργειας» και «Ιδιοκατανάλωσης»
  • Αυτή την περίοδο οι προτεραιότητες του υπουργείου είναι άλλες, πιο σημαντικές. Δεν λέω ότι το δικό σας θέμα δεν είναι σημαντικό, αλλά δεν είναι αυτό που μας απασχολεί τώρα και στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα
  • Βρισκόμαστε σε ραγδαία μεταβαλλόμενη κατάσταση όσον αφορά τη ΔΕΗ/ΑΔΜΗΕ με την Τρόικα/»Θεσμούς».
  • Τα περιθώρια αλλαγών είναι πολύ στενά καθότι οι δανειστές δεν μας αφήνουν να μετακινήσουμε ένα τουβλάκι στο όλο οικοδόμημα.
  • Δεν είναι μικρό πράγμα που καταφέραμε σαν ΥΠΑΠΕΝ να εξαιρέσουμε τα ΦΒ Στέγης από τη Διακοψιμότητα και ν΄αποφύγουμε νέες μειώσεις.
  • Θα πρέπει να δούμε ιδιαίτερη πολιτική όσον αφορά τις Τράπεζες / Δάνεια/Επιτόκια, και για το συγκεκριμένο θέμα των ΦΒ Στέγης.
  • Οσον αφορά το αίτημα του ΠΑΣΥΦΩΣ, δεν μπορώ να υποσχεθώ τίποτα. Το βρίσκω πολύ δύσκολο. Πρέπει να δούμε όλο το τοπίο πως διαμορφώνεται.
  • Ομως, θα μελετήσουμε τις προτάσεις σας και θα σας απαντήσουμε. Είναι σημαντικό πάντως που καταθέτετε συγκεκριμένες  προτάσεις για τη λύση του θέματος.  Μέχρι τις 20/01/2016 θα έχουμε μελετήσει τις προτάσεις σας και θα απαντήσουμε.

Δείτε εδώ και το ΔΤ  από πλευράς Υπουργείου:  http://www.avgi.gr/article/6115770/sunantisi-p-skourleti-me-ekprosopous-tou-panelliniou-sullogou-fotoboltaikon-stegis

Συμπερασματικά:

Σαν ΔΣ ΠΑΣΥΦΩΣ, παρατηρούμε ισχυρή «μετατόπιση», της άποψης της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΠΕΝ. Ενώ προεκλογικά, αλλά και σε όλο το προηγούμενο διάστημα,   ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ  τοποθετούνταν υπέρ της Αποκατάστασης της Αδικίας στα ΦΒ Στέγης, τώρα «ξαφνικά» τα επιχειρήματα περί δικαίου δεν έχουν πρακτική σημασία. Κατανοούμε τη δυσκολία του «όλου τοπίου» και τις «δυσκολίες» που θέτουν οι δανειστές, αλλά θεωρούμε ότι αν κάτι είναι άδικο και υπάρχει μία τουλάχιστον λύση του προβλήματος, τότε  αυτό μπορεί να λυθεί. Αρκεί να υπάρχει ειλικρινής πολιτική βούληση για επίλυση.

Ο ΠΑΣΥΦΩΣ συνεχίζει τον αγώνα του για Πλήρη και Αμεση Αποκατάσταση της Αδικίας στα ΦΒ Στέγης. Στο επόμενο χρονικό διάστημα θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις για αναλυτικότερη ενημέρωση  και συμμετοχή των μελών μας.

ΔΣ ΠΑΣΥΦΩΣ

Comments are closed.